Rebranding BeLife
De klantvraag
Het merk Fysergo dekte de lading niet van de totale pakket aan dienstverlening. De opdracht was: onderzoek de impact en benodigde acties om over te gaan naar het merk BeLife. De vervolgvraag was: ontwikkel een marketingplan voor de merktransitie en implementeer deze. Neem daarbij zowel intern de medewerkers als extern de klanten mee.
Ontwikkel een huisstijl en vervolgens een overkoepelende website en onderliggende websites voor de diverse merken. Ontwikkel uiteindelijk marketingmiddelen passen bij elke onderliggend merk.
Opgeleverd
Het was een complexe opdracht waarbij diverse merken onder één merk moesten worden gebracht. Met voor elk merk een eigen doelgroep en een eigen propositie. Daarbij is met grote zorg aandacht besteed aan draagvlak creëren binnen de organisatie.
Resultaten
Het was een zeer uitdagende opdracht maar met het eindresultaat was de opdrachtgever trots. Voor alle merken is een passende huisstijl ontwikkeld die elkaar complementeert. De merktransitie is goed verlopen waarbij de vindbaarheid van de diverse diensten aanzienlijk is vergroot. De websites en de communicatiemiddelen per merk vertegenwoordigen de diensten en producten passend bij de propositie.