Her-positionering, marketing strategie, merkidentiteit, ontwerp en content website Biocoherence

HOE HEBBEN WE DEZE VRAAG AANGEPAKT?

Website strategie en ontwerp Biocoherence

Website

Voor onze klant Biocoherence hebben we een totale rebranding gerealiseerd en een volledig vernieuwde website neergezet. Dit heeft geresulteerd in een enorme metamorfose. De bestaande site miste opmaak, bevatte (te) veel content en was zeer lastig navigeerbaar voor de doelgroep. De vraag van Biocoherence was: We willen een website die onze doelgroep aanspreekt en verleidt zodat zij onze analyse en supplementen zullen afnemen. De website moet aantrekkelijk zijn met begrijpbare teksten en goed navigeerbaar. Bovenal moet de website uitstralen dat Biocoherence hoogwaardige producten en diensten aanbiedt. We zijn gestart met een her-positionering en het uitwerken van een marketing strategie passend bij deze doelgroep van zorg professionals.

  • Her-postitionering

  • Marketing strategie

  • Ontwikkelen huisstijl en merkidentiteit

  • Opmaak pagina’s website

  • Wireframes

  • Herschrijven complexe content (SEO)

  • Bewaken voortgangsproces

Opgeleverd

De bestaande website bevatte zeer veel tekst die moeilijk leesbaar was met specialistische inhoud en daardoor moeilijk te begrijpen. De doelgroep bestaat uit artsen, therapeuten en coaches.

Biocoherence kwam om deze reden bij Catching Clouds. Met een inhoudelijke achtergrond in de zorg en gezondheid waren wij voor hen de ideale partner om mee samen te werken. We zijn gestart met het in kaart brengen van o.a. hun eigen kernwaarden, markt, concurrenten en doelgroep en positionering. Na het uitwerken van persona’s en de klantreis hebben we een marketing strategie uitgewerkt. De huisstijl was verouderd. Door een sterke merkidentiteit uit te werken inclusief logo, huisstijl, kleur, beeld, tone of voice en belofte konden we doelgericht aan de slag met de website.

Waar wij normaal gesproken de site bouwen voor onze klant heeft Biocoherence er voor gekozen deze zelf te bouwen. Dit resulteerde in een heel mooie co-productie.

Branding
Web Design
Copywriting
Marketingstrategie

Vanuit Biocoherence benaderden we Antoinette met een veelomvattende en complexe klus, die zich uitstrekte van (her-)positionering tot marketingstrategie en van webdesign tot (SEO-)copywriting. Kundig, doortastend en met de unieke combi van marketing én zorgkennis, hielp ze ons in een paar maanden aan een eindresultaat dat staat als een huis. Antoinette is een fijn persoon om mee samen te werken. Ze is toegewijd, weet waar ze het over heeft en neemt je mee van concept tot uitwerking. Kortom, warm aanbevolen!

Jan Pieter van der Lugt, algemeen directeur en Marieke Ellenbroek Sr. Marketing Adviseur, Biocoherence

Resultaten

De oplevering van de vernieuwde website, samen met een marketingstrategie, heeft geresulteerd in ijzersterke en stijlvolle website. De feedback van de doelgroep is zeer positief. De website is aantrekkelijk, makkelijk in gebruik, de doelgroep weet eenvoudig de informatie en producten te vinden. Dit heeft geresulteerd in meer conversie. Bovenal is de klant zeer blij met en trots op het uiteindelijke resultaat.

Bekijk hier de website van Biocoherence
Wit logo Catching Clouds

Ook interesse?

HOE MAAK JIJ JOUW VERHAAL ZICHTBAAR?

Contact